U Kanfanaru održana druga Mala škola povijesti

U srijedu 18. svibnja 2016. u Kanfanaru je u organizaciji Udruge za očuvanje i promociju naslijeđa Dvegrajci i Osnovne škole Petra Studenca održana druga Mala škola povijesti. Namijenjena je edukaciji učenika Osnovne škole Petra Studenca Kanfanar i škola gostiju, s ciljem popularizacije povijesne znanosti i boljeg upoznavanja bogate materijalne baštine Kanfanarštine. Na Maloj školi povijesti sudjelovala je grupa učenika šestog, sedmog i osmog razreda, koji polaze izvannastavnu aktivnost Mladih povjesničara. Ove godine gosti Male škole povijesti bili su učenici Osnovne škole Svetvinčenat. Pod mentorstvom profesora povijesti Marka Jelenića, Antona Medena te Natalije Boljunčić učenici su proveli dan u istraživanju prošlosti kanfanarskog kraja. Nakon okupljanja u prostorima škole i kraćeg predavanja o povijesti Kanfanarštine prva je postaja bila crkvica Sv. Agate. Na ovom su lokalitetu prof. Natalija Boljunčić i prof. Marko Jelenić održali predavanje o crkvenom graditeljstvu ranoga srednjeg vijeka, fresko slikarstvu i njihovom značaju u poučavanju puka. Nakon povijesnog djela prof. Saša Bukvić održao je predavanje uz praktični rad o orijentaciji u prostoru korištenjem isključivo resursa koje nalazimo u prirodi. Nakon crkve Sv. Agate krenulo se prema limskom kanalu i posjetu Romualdovoj pećini. Pećina je ime dobila po pustinjaku Sv. Romualdu, koji je u njoj boravio od 1001.-1003. Tijekom obilaska pećine učenici su mnogo zanimljivih činjenica o prapovijesnom razdoblju i arheološkom značaju ovog lokaliteta mogli čuti od gosp. Antona Medena, koji se dugi niz godina bavi proučavanjem prošlosti Kanfanarštine. Pećina je bila mjesto sklanjanja ljudi još u starijem kamenom dobu pa su u njoj pronađeni predmeti kojima su se služili neandertalci i prvi homo sapiensi. Po izlasku iz pećine uslijedilo je predavanje o korištenju prapovijesnog oruđa i oružja, pri čemu su se i učenici pokušali služiti lukom i strijelom, ali i pokušali zapaliti vatru kremenom. Nakon pećine krenulo se u Dvigrad, gdje je učenicima pojašnjena svakodnevica života srednjovjekovnog grada. Učenici su tijekom boravka imali prilike upoznati bogatu povijest i značaj Dvigrada.

Marko Jelenić

U petak 4. Sajam knjiga u Kanfanaru

Sajam knjiga u Kanfanaru postao je tradicionalna manifestacija posvećena knjigama koja ove godine doživljava svoje četvrto izdanje. Ovogodišnji Sajam će se održati u Domu mladih u petak, 8. travnja i bit će otvoren za posjetitelje od 11 do 20 sati. Na sajmu će ove godine svoje knjige izložiti izdavačka kuća Adamić iz Rijeke, koja je i ove godine suorganizator Sajma, Naklada Panda iz Zagreba, Udruga Dvegrajci iz Kanfanara i Društvo „Naša djeca” iz Pazina. U vrijeme trajanja Sajma više stotina naslova bit će dostupno uz prigodne popuste.

Sajam knjiga u Kanfanaru svečano će se otvoriti u 11 sati nakon čega će se u organizaciji Društva Naša djeca Pazin održati promocija slikovnice/pjesmarice “Između svijeta dva”, koju će uz zabavni animacijski program za djecu voditi autorice Marina Marušić (tekst), Paula Jurman (glazba) i Gea Rajić (ilustracija). Ovu će promociju organizirano posjetiti učenici OŠ Petra Studenca iz Kanfanara te predškolci iz kanfanarskog vrtića, ali su i svi drugi zainteresirani su dobrodošli.

U 19 sati upriličiti će se predstavljanje nove hit knjige izdavačke kuće Adamić “Igraonica za odrasle: Polet 1976.-1990.” autora Željka Krušelja. Uz autora knjige na promociji će sudjelovati Zoran Simić, Ranko Borovečki te Dragan Ogurlić u ime izdavača. Po završetku promocije, u 20 sati predviđeno je zatvaranje Sajma uz glazbeni program na kojem će nastupiti poznati riječki glazbeni par Voljen Grbac i Vivien Galletta te njihova gošća Kanfanarka Marija Meden.

Sasvim dovoljno razloga da u petak pronađete malo vremena da posjetite 4. Sajam knjiga u Kanfanaru, javljaju iz Kanfanara.

ipress.hr

Tradicionalni Božićni koncert

Udruga Dvegrajci i Općina Kanfanar povodom božićnih blagdana svojim mještanima poklonili su već  tradicionalni Božićni koncert na kojem su nastupili Hrvatsko kulturno društvo Franjo Glavinić
i Maria Meden. Mnogobrojni posjetitelji mogli su uživati u prekrasnim božićnim pjesmama  u solo, zborskim i klapskim izvedbama.

Na kraju koncerta izmijenjeni su pokloni a posebno iznenađenje priredili su gosti HKD Franjo Glavinić koji su ovom prilikom Udruzi poklonili knjigu Seljanski zbornik te ujedno čestitali na 20 godina postojanja Udruge. Posebno priznanje u obliku knjige Hrvatska pisana kultura  gosti su dodijelili  bivšem predsjedniku Udruge Antonu Medenu.

Da tu ne bude kraj pobrinuli su se domaćini uz veselo druženje i malu zakusku.

Retrospektiva – Dvegrajci kroz 20 godina postojanja

U galeriji Malenica, 17. prosinca 2015. godine Udruga Dvegrajci povodom proslave 20 godina osnivanja organizirala je okupljanje članova i svih dragih prijatelja Udruge.

Ispred Općine Kanfanar skup je pozdravio zamjenik načelnika Zoran Černja koji je tom prilikom čestitao Udruzi Dvegrajci na marljivom radu i velikom doprinosu u očuvanju kulturne i prirodne baštine.

Marko Jelenić kao predsjednik Udruge također je pozdravio skup te uvodnom prezentacijom prošao kroz dosadašnji rad Udruge te predstavio planove za budućnost.

Naša pjesnikinja Marija Sošić pročitala je svoju pjesmu posvećenu Dvegrajcima.

Nakon toga kroz brojne fotografije vodio nas je Anton Meden te uz njegove simpatične komentare kao i komentare svih ostalih zajedno smo se prisjetili na lijepa druženja, radne akcije, edukacijske izlete, razna izlaganja kao i brojne promocije.

Na kraju posebnu zahvalu dobio je naš prijatelj i počasni član Udruge magistar Jakov Jelinčić koji je tom prilikom Udruzi Dvegrajci poklonio njegovu zadnju knjigu – Knjiga ređenja u Pićnu (Prothocollum) (1632. – 1783.)

Predstavljena žminjska povjesnica u stihovima Marije Sošić

U žminjskoj Čakavskoj kući predstavljena je zbirka pjesama »Pridi va Žminj« Marije Sošić, pjesnikinje, autorice scenskih igara i slikovnica, umirovljene učiteljice, spisateljice bogatog opusa zavičajne, čakavske poezije i brojnih literarnih kraćih formi namijenjenih djeci – kako je autoricu predstavila Miranda Damijanić Roce. Zbirka »Pridi va Žminj« deveta je knjiga Marije Sošić, Žminjke rodom iz Modrušani, koja je radni vijek provela kao učiteljica u Sošićima i Rovinjskom Selu.

Njena kolegica, učiteljica i sakupljačica predaje i usmene književnosti sa Žminjštine, ujedno i lektorica ove knjige Milica Kranjčić istaknula je da Sošić s jednakim žarom piše na čakavskom bejzačkom-žminjskom i vlaškom-seljanskom govoru, ali i standardnom hrvatskom književnom jeziku, dopirući svojim sugestivnim stihovima izravno u srce čitatelja. Njene pjesme prenose sjećanja, ali i poruku o identitetu, pripadnosti zavičaju.

Linda Juraković podsjetila je na stoljetnu tradiciju čakavskog pjesništva koje je snažno utjecalo na očuvanje identiteta žitelja Istre, ali i drugih hrvatskih krajeva u kojim se govori čakavskim dijalektom. U prošlosti se pisalo na dijalektu da ga razumiju oni za koje se piše, a danas se to radi da čakavski govor nastavi živjeti, istaknula je Juraković.
Radovi Marije Sošić protkani su tradicijom, ali suvremenim pristupom sagledavaju život običnih, »malih« ljudi – napomenula je Juraković, dodajući da je to autoričin odgovor na pitanje o potrebi očuvanja dijalekta.

Sve pjesme u zbirci »Pridi va Žminj« koju je objavila udruga Dvegrajci iz Kanfanara prepisane su na glagoljicu, a za to je zaslužan Drago Draguzet, koji je svirkom na mihu i počeo program predstavljanja  zbirke. Potom je istaknuo značaj glagoljice za istarsku kulturu, jer je upravo zahvaljujući tom pismu u Istri sačuvan hrvatski jezik.

Na stranicama zbirke pjesama »Pridi va Žminj« susreću se prošlost i sadašnjost, ne samo u stihovima, već i na objavljenim fotografijama. Stoga ova knjiga na svojevrstan način predstavlja i malu žminjsku povjesnicu. Govoreći o njoj, autorica Marija Sošić zanimljivo je publici prenosila svoja sjećanja na Žminj svoje mladosti.

Marijan Rimanić – Novi List

Crtice iz povijesti Kanfanarštine

U Domu mladih je u ponedjeljak, 28. rujna 2015. održan peti znanstveni skup „CRTICE IZ POVIJESTI KANFANARŠTINE“

Izlaganja:

• 19.30 ‒ Pozdravne riječi organizatora i počasnih gostiju
  • 19.45 – prof. dr. sc. Klara Buršić Matijašić
    (Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za humanističke znanosti)

TOPONIMI GRADINA KANFANARŠTINE

• 20.00 – Milena Joksimović i Darko Komšo
    (Arheološki muzej Istre)

VALIEROVA VIZITACIJA DVIGRADA 1580. GODINE

• 20.15 – Anton Meden
    (Udruga za očuvanje i promociju naslijeđa – Dvegrajci)

LISTA DVIGRADSKIH NAČELNIKA

• 20.30 – Samanta Paronić, mag. philol. croat. et hist.
    (Prodol)

FRAGMENTI IZ OPORUKA 1798. – 1805.

• 20.45. – dr. sc. Josip Orbanić
    (Ljubljana)

TRASIRANJE PRUGE NA PODRUČJU KANFANARA

• 21.00 – Marko Jelenić, prof.
    (Udruga za očuvanje i promociju naslijeđa – Dvegrajci; Osnovna škola Petra Studenca – Kanfanar)

ŽIVOT JEDNOG SELA. NEKI FRAGMENTI ŽIVOTA NA KANFANARŠTINI 1929. – 1945.

• 21.15 – dr. sc. Mario Sošić
    (Brajkovići)

KRETANJE BROJA STANOVNIŠTVA U KANFANARU I NASELJIMA – NOVIJI I KOMPARATIVNI PODATCI

• 21.30 – Završetak skupa i zaključne riječi

Otvoren 3. sajam knjiga u Kanfanaru

Sveistarska promocija knjige “Smijeh slobode-Uvod u Feral Tribune”

Ne želeći “tupiti” o tome kako i male zajednice i gradići, trebaju imati barem povremene, ako već ne i dnevne doze kulturnih događanja, Općina Kanfanar, još prije tri godine u suradnji s nakladnikom Adamić iz Rijeke, pokrenula je stvar s mrtve točke, organiziravši proljetni Sajam knjiga. Upravo, njegova treća edicija, zakazana za 15. svibanj, pokazala je svu važnost, ne samo za izdavače, već i brojne posjetitelje kanfanarskog Sajma knjige, koji je ove godine postao događajem predsezone.

– Treći sajam knjiga u Kanfanaru, ujedno će biti i jedina sveistarska promocija knjige “Smijeh slobode” autora Borisa Pavelića, na kojoj će, s početkom u 19 sati, uz pisca sudjelovati i perjanice “ferala”- Viktor Ivančić, Predrag Lucić i Boris Dežulović, te u ulozi moderatora Branko Mijić, ovogodišnji dobitnik nagrade Hrvatskog novinarskog društva za Novinara godine, rekao je Dragan Ogurlić, u ime nakladnika knjige Adamić iz Rijeke, poručivši da promocija, osim što donosi “dva u jednom”, dakle i knjigu i autora, razotkriva povijest jednog omiljenog tjednika, posebno dobro prihvaćenog u Istri.

– Kolega iz Novog lista, Boris Pavelić na knjizi je radio godinu dana i napravio izvrstan krimić, kronologiju vezanu uz 25 godina Ferala, istaknuo je Ogurlić, dodavši i da će uz ovu promociju knjige, šlag na torti biti i stand up show “Melodije Smijeha i slobode” u režiji Lucić&Dežulović, koji počinje u 19.45.

Inače, kako je na konferenciji za novinare izvijestio načelnik Kanfanara, Sandro Jurman, Sajam knjiga otvara se u 11 sati u Domu mladih, a odmah po otvaranju u 11.30 započeti će kreativna radionica pod nazivom “Igram se i učim”, koju organizira naklada “Panda” iz Zagreba.

– Uz zagrebačku “Pandu” na ovogodišnjem Sajmu, knjige će izložiti još tri izdavačke kuće – Adamić iz Rijeke, Errata Corrige iz Poreča te Udruga Udruga Dvegrajci iz Kanfanara. U vrijeme trajanja Sajma, dakle u petak od 11 do 21.30 sati moći će se razgledati i kupiti više od 150 naslova, po sajamskim popustima koji se kreću od 20 do 50 posto, pojasnio je načelnik Općine Kanfanar, Sandro Jurman.

(N. ORLOVIĆ RADIĆ)
Glas Istre

U Kanfanaru održana Mala škola povijesti

U četvrtak 30. travnja 2015. u Kanfanaru je u organizaciji Udruge za očuvanje i promociju naslijeđa Dvegrajci i Osnovne škole Petra Studenca održana Mala škola povijesti. Namijenjena je edukaciji učenika Osnovne škole Petra Studenca Kanfanar, s ciljem popularizacije povijesne znanosti i boljeg upoznavanja bogate materijalne baštine Kanfanarštine. Na Maloj školi povijesti sudjelovala je grupa učenika šestog i sedmog razreda, koji polaze izvannastavnu aktivnost Mladih povjesničara. Pod mentorstvom profesora povijesti Marka Jelenića i Antona Medena učenici su proveli dan u istraživanju prošlosti svog kraja. Jutro je bilo rezervirano za rad na povijesnim izvorima, gdje su učenici imali priliku vidjeti vrijedno arhivsko gradivo, koje svjedoči iznimnom povijesnom bogatstvu Kanfanarštine. Nakon teorijskog rada na izvorima krenulo se u Dvigrad, gdje je učenicima pojašnjena svakodnevica života srednjovjekovnog grada. Ovaj najznačajniji spomenik kulturne baštine svjedok je svog vremena i na najbolji mogući način prikazuje način života u srednjemu i novome vijeku. Učenici su tijekom boravka imali prilike upoznati sve kutke Dvigrada. Najzanimljiviji dio dana bio je rezerviran za praktični rad na lokalitetu Morozola, gdje su učenici imali prilike vidjeti ostatke čitavog prapovijesnog sela. Osim razgledavanja učenicima su pokazani razni artefakti poput kremenih rezala ili brončanodobne keramike. Učenici su imali priliku naučiti kako su ljudi u prošlosti živjeli i kojim su se prirodnim resursima koristili. Prikazan im je način izrade kremenih strelica i razni načini paljenja vatre, koji su se koristili još u prapovijesti. Također učenici su imali priliku bacati replike prapovijesnih koplja i gađati replikama prapovijesnih lukova i strijela, pritom otkrivajući da vještine preciznog gađanja nisu nimalo lagane. U konačnici prikazan im je način rada arheologa. Djeca su u školskom dvorištu imala priliku napraviti malu arheološku iskopinu baš poput pravih arheologa.

Marko Jelenić

Božićno novogodišnji koncert u župnoj crkvi

Udruga Dvegrajci uz pokroviteljstvo Općine Kanfanar organizirala je i ove godine tradicionalni božićno novogodišnji koncert u župnoj crkvi Svetog Silvestra u Kanfanaru. Svi prisutni mogli su uživati u repertoaru božićnih pjesama u izvedbi pjevačkog zbora  HKD Franjo Glavinić iz Rovinja.

« Older posts

© 2016 Dvegrajci

Theme by Anders NorenUp ↑