KANFANAR – “Kulturna osebujnost Istre u glazbi, riječi i slici” drugi je kanfanarski zbornik, koji okuplja radove s međunarodnog znanstvenog skupa održanog u Kanfanaru i Žminju 2006. i 2007. godine. Predstavljanje zbornika održano je u novouređenoj kanfanarskoj galeriji Malenica, a sve u sklopu Dvigrad festivala, međunarodnog festivala rane glazbe. O novom zborniku govorili su njegovi urednici Hrvojka Mihanović Salopek i Alojzje Prosoli, načelnik Općine Kanfanar Sandro Jurman te Jakov Jelinčić i Anton Meden, čiji se radovi nalaze u zborniku.

Mihanović Salopek je naglasila da je zbornik multidisciplinarnog karaktera te obuhvaća povijest glazbe, književnosti, umjetnosti, arheologije, estetike te pravnih odredbi. Ona je ujedno i autorica rada pod nazivom “Nasljeđe starohrvatske baštine u djelima Josipa Boterija Dinija”, čija su djela bila izložena u sklopu manifestacije Dvigrad festivala.

Jakov Jelinčić napisao je rad na temu “Tjelesne i smrtne kazne u statutu Općine Dvigrad”, a u svom kratkom osvrtu dao je nekoliko primjera, odnosno usporedio kazne s drugim općinskim statutima te kazao da je dvigradski najsličniji buzetskom i oprtaljskom statutu. Anton Meden, predsjednik kanfanarske udruga Dvegrajci, autor osvrta “Nova pretpovijesna na lazišta na području Dvigraštine”, iskazao je zadovoljstvo što se njegov rad nalazi u zborniku, odnosno da je doprinio svojim istraživačkim radom i ljubavlju prema pretpovijesti.

Alojzje Prosoli, umjetnički ravnatelj Dvigrad festivala, rekao je da se na ovaj način festival želi oplemeniti znanošću i umjetnošću, odnosno biti otvoren za suradnju sa svima. Prosoli je i autor osvrta pod nazivom “Kronika Dvigrad festivala, međunarodnog festivala rane glazbe od 2003. do 2006. godine”, u kojem su između ostalog zastupljeni, citirani ili kompletno prenijeti osvrti iz Glasa Istre o festivalu.

Predstavljanje je okončano čitanjem pozdravne riječi Sandra Jurmana, načelnika Općine Kanfanar, u kojoj je navedeno da je Dvigrad festivala, čiji je pokrovitelj Papinski institut za crkvenu glazbu iz Rima, senzibiliziranje javnosti za glazbu i kulturu srednjega vijeka, renesanse i ranog baroka, ali i za poticanje institucija i pojedinaca na obnovu Dvigrada.

U zbornik je uvršten i rad “Branko Fučić i Istra” koji je napisao Josip Bratulić, Jagoda Meder autorica je osvrta pod nazivom “Orgulje u Istri”, Alberto Turco na talijanskom je jeziku pisao o povijesti liturgijskog pjevanja, od začetaka dogregorijanskog pjevanja. Nives Tomašević piše o odnosima hr- vatskog srednjovjekovlja prema smrti s osobitim obzirom na “Ples mrtvaca” Vincenta iz Kastva u Bermu. Naziv rada Ljerke Schiffer je “Filozofska dimenzija hrvatske renesansno-barokne glazbene poetike”, Koraljke Kos “Od stvarnosti do simbola” – muzikološki iskaz prizora muziciranja u srednjovjekovnoj i renesansnoj likovnoj umjetnosti Istre i Dalmacije”, a Vinicije B. Lupis piše o likovnom prikazu glazbala u Dubrovniku i okolici do početka 17. stoljeća.

Zbornik izdaje udruga Prosoli – Sveta glazba. Likovno rješenje naslovnice osmislio je David Meden, a zbornik je tiskan uz financijsku potporu Ministarstva kulture.

Glas Istre, 07. srpanj 2010.
M. MEDIĆ